Familie netværk

Bliv en del af Familienetværket hos Røde Kors Ringkøbing

Velkommen til Familienetværket i Røde Kors Ringkøbing.

Vi tilbyder børnefamilier i Ringkøbing med børn under 14 år (som pt. er i en social udsat situation) et netværk, hvor der er plads til et pusterum i dagligdagen.

Som netværk ønsker vi at være med til at øge familiernes trivsel.

Familienetværket har plads til 5-6 familier ad gangen, hvor både mor, far og børn mødes med andre familier med samme behov. Netværket er tænkt som en hjælp til selvhjælp, så familierne på sigt kan stå på egne ben, og hermed danne nye venskaber. Efter ca 2 års deltagelse i netværket giver man således sin plads fri til nye familier, der således kan få glæde af vores Familienetværk.

Familienetværket drives af frivillige der brænder for, at støtte og hjælpe udsatte familier.

Familienetværket mødes en gang i hver måned (bortset fra juli) med familierne og laver forskellige aktiviteter og spiser sammen.

Som eksempel på aktiviteter kan nævnes:

• Bålmad i gården,
  • Vi leger sammen i gården,
  • Julehygge,
  • Snak og hyggeligt samvær.

Familienetværket drives med det formål at have størst fokus på de månedlige møder, hvor enkelte af disse kan erstattes af – eller suppleres med oplevelsesture som f.eks. familieweekender og eventoplevelser. De enkelte ture kan have forskelligt indhold.

Har du lyst til at høre mere om vores Familienetværk, er du meget velkommen til at kontakte vores aktivitetsleder her.